Ismerj meg minket!
Az Akácvirág Waldorf Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola (OM azonosító szám: 203588) egyesületi fenntartásban működő közös igazgatású köznevelési intézmény, amely a korábbi Aranyliget Waldorf iskola és óvoda pedagógusainak közreműködésével jött létre.
Nem körzetes intézményként várjuk az érdeklődőket, akiket minden esetben hospitálni, azaz vendégeskedni hívunk. Ezalatt a pár nap alatt a gyermek megismerheti a nálunk folyó munkát és tanulóinkat.
Kattints és ismerd meg röviden pedagógiai céljainkat:

Intézményünk 1-8. évfolyamokon egy-egy kis létszámú osztályt indít. A gyerekeket a nyolc év alatt az osztálytanítójuk kíséri végig, aki a főoktatások során az összes tárgyat tanítja számukra, felsőben szaktanárok bevonásával. Személye a gyerekek és a szülők számára stabilitást jelent. Rajta keresztül folyamatos a kapcsolattartás a családokkal.
- A Nemzeti Alaptantervben írtakat tanítjuk a Waldorf Kerettanterv szerint egyedi rendszerezéssel és tempóban.
- A gyerekek tankönyvek helyett a saját maguk írt jegyzetekből tanulnak.
- Az iskolai elvárások teher helyett ösztönzésként kerülnek megélésre.
Kis létszámú csoportjainkban 2-2 óvodapedagógus látja el a napi teendőket és felügyeletet. A napi rutin finoman hangolja a legkisebbeket is az együttműködésre. A szabad játék után közös foglalkozás, tízórai, majd udvari játék segíti a közösségbe való beilleszkedést. A családias, szeretetteljes légkörben megvalósuló tevékenységekben elfáradó kisgyermekek közös pihenés és uzsonna után várják szüleiket.
- Egészséges én-erő, szorongásmentes ovis kor.
- Változatos környezet a természetesség jegyében,
- Ünnepkörök követése, közös megélése.


Az osztálytanító epochális, azaz tömbösített tanítási módszer szerint dolgozza fel az alaptanterv szerinti tudásanyagot. Nincs pl. külön szak óra, hanem egy adott korszak jellemző társadalmi és gazdasági összefüggéseinek, történéseinek a művészetekre való kihatását egyszerre tanulják a gyerekek. A kisebb osztálylétszámoknak köszönhetően az osztálytanító nagyobb figyelmet szentelhet az egyéni igényeknek, a személyre szabott oktatás nem kivétel, hanem a módszerben rejlő autonómia sajátja.
A tananyag átadása során kiemelt szerepe van a művészeteknek, a mozgásnak, kézügyességnek, zenének, hangszereknek és a koreografált mozgásművészetnek, az euritmiának is.
- Szorzótábla tanulás babzsákocskákkal vagy tapsolással magolás helyett? Igen! Nagyon is lehetséges!
- Művészetterápiás foglalkozás délutánonként is elérhető szakkör formájában,
- Adjon esélyt gyermekének, hogy meg tudja tartani a benne lévő kreativitás!
A kisebb osztálylétszámok és az, hogy a pedagógusok több éven át kísérik az osztályokat, lehetővé teszi, hogy a tanulók erős bizalmi kapcsolatokat építsenek a tanárokkal és a társaikkal. Intézményünkben a szülők nem csak a gyerekek kísérői, hanem tevékeny résztvevői és alakítói is egyben az intézmény életének. Pedagógusi irányítással részt vesznek az intézmény karbantartásában, rendezvények szervezésében, lebonyolításában, kapcsolatépítésben, és minden másban, amiben kompetensnek érzik magukat.
- Szülői összefogás és elkötelezettség a gyermekek érdekében.
- Pedagógusi példamutatás a közösségépítésben is.
- Közös rendezvények, szereplések és ünnepek szülőknek is.

Tudástár
Milyen előnnyel jár waldorf iskolában végezni?
Több évtizedes tapasztalat és mérési eredmények bizonyítják, hogy a gyermeki képességekre koncentráló oktatási módszer valóban az életre készíti a gyerekeket.
Személyre szabott nevelés-oktatás
A 21. században fontos képességek erősítése
A waldorf oktatás lényege a tanuló személyiségének és kreativitásának teljes kibontakoztatására és fejlesztésére való összpontosítás, az önismeret, önreflexió, kooperativitás fejlesztése.
Fejlődési szakaszoknak megfelelő pedagógia
Művészetek bevonása az esztétikai érzékenység, a kreativitás és az érzelmi fejlődés kibontakozása érdekében.
A környezetvédelem, az egészséges életmód és a természet megismerésének fontossága hozzájárul a fenntartható életmód iránti tudatossághoz.
Autonómia és szabadság
Cél, hogy a diákokat felkészítsük az élet kihívásaira és felelősségteljes, kritikus gondolkodásra képes felnőttekké váljanak.
A gyerekek egész személyiségére koncentrálunk, nem csak az intellektuális fejlődésre, hanem az érzelmi, szociális és szellemi aspektusokra is.
Kompatibilitás az állami oktatási elvárásokkal
A tananyag fokozatosan épül egymásra és egy adott témakört több évfolyamon keresztül tanulnak a diákok, ezáltal azok stabil alapot jelentenek a továbbtanuláshoz.
Tanulóink sikeresen felvételiznek az általuk választott iskolatípusba és akkor is megállják a helyüket, ha nem waldorf gimnáziumban folytatják tanulmányaikat.